donderdag 1 november 2012

Review | Garnier BB Cream

Normaal ben ik niet zo van het hele 'foundation-uitprobeer-gedoe' maar vorige week kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik de Garnier BB Cream meegenomen. Gelukkig is deze foundation lekker budgetproof, voor €10,- kon ik hem mee naar huis nemen. Ik hoorde er al aardig wat positieve reacties over, dus wou ik zelf wel eens ervaren hoe geweldig deze foundation wel niet zou zijn. Er zijn 2 versies van beschikbaar, een light en medium versie. Ik heb voor de lichte versie gekozen, omdat ik helaas niet gezegend ben met een mooi bruin kleurtje.
Als ik de verpakking moet geloven zou ik na het gebruiken:
  • Een egale huid hebben
  • 24 uur lang een gehydrateerde huid hebben
  • Geen lijntjes of imperfecties meer hebben
  • Een stralende teint hebben
  • En tegelijk beschermt zijn tegen UV-stralen.
Om eerlijk te zijn had ik er niet al te veel vertrouwen in, het lijkt allemaal een beetje 'to good to be true'.


De creme vind ik heel fijn om te smeren, hij is lekker dun en smeert fijn uit. Het enige wat ik erg jammer vind is dat je bij mij de foundation wel erg duidelijk ziet zitten, de light versie is voor mij nog steeds te donker en je ziet een erg verschil met mijn gezichtskleur en mijn hals. Een egale huid krijg je er wel van, rode vlekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Een 'stralende' teint krijg ik er zeker van, helaas iets te stralend. Na een half uurtje met de foundation te hebben gelopen glimt mijn gezicht als een malle en heb ik het er maar weer snel afgehaald. Een laag poeder erover is dus echt geen luxe. Of de foundation echt beschermd tegen UV-stralen kan ik helaas niet bepalen, maar voordeel: hij ruikt wel super lekker!

Deze foundation is voor mijn vettige huid dus niet zo'n succes. Gelukkig heeft Garnier daar aan gedacht en een nieuwe lijn op de markt gegooid, BB Cream voor een gemengde tot vettige huid. Deze ga ik zeker nog een keer kopen en reviewen.

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten